האם כדאי לתת לכלבים אוכל מתוק

כלבים הם כידוע החברים הכי טובים של האדם. כדי להבטיח את זה שהחברים הפרוותיים שלנו יחיו חיים בריאים ומספקים, צריך לשקול גם את התזונה שלהם. אמנם לפעמים כלבים עשויים להתחנן בפנינו לתת להם לטעום מהאוכל המתוק שאנו אוכלים, חשוב לבדוק האם מתן מזון מתוק הוא בטוח ומועיל להם. במאמר זה נפרט את כל מה שצריך לדעת בנוגע למקומו של מזון מתוק בתזונה של הכלבים שלכם.

 

בלוטות הטעם של כלבים

לפני שעונים על השאלה האם כדאי לתת לכלבים אוכל מתוק, בואו נבין את בלוטות הטעם שלהם. בניגוד לבני אדם, לכלבים יש מספר קטן משמעותית של בלוטות טעם. דבר זה הופך את החך שלהם לרגישה פחות לטעמים שונים. בלוטות הטעם של כלבים נועדו לזהות טעמים בסיסיים של מתוק, מלוח, חמוץ ומר. המשמעות של זה היא שבעוד כלבים יכולים לטעום טעמים מתוקים ולזהות אותם- ההעדפות והרגישות שלהם עשוית להיות שונות משלנו, לכן מומלץ להשתדל לתת אוכל איכותי לכלבים.

 

מהם הסיכונים של מזון מתוק לכלבים?

אמנם כלבים עשויים ליהנות מהטעם של מאכלים מתוקים, אבל לתת להם מאכלים אלה יכול להוביל לכמה השלכות שליליות על הבריאות שלהם. קודם כל, מזונות מתוקים עלולים להוביל לעלייה לא בריאה במשקל. לרוב מתכונים מתוקים הם בעלי קלוריות גבוהות ואין בהם את הרכיבים התזונתיים ההכרחיים לבריאות הכלב. כשאתם נותנים לכלב פינוקים מתוקים- זה יכול להוביל לעלייה במשקל והשמנה- שבהמשך יכולים להוביל לבעיות בריאותיות ביניהן בעיות מפרקים, סוכרת, מחלות לב ועוד. כל אלה אינם רצויים כלל וכלל.

מזונות מתוקים, במיוחד אלה המעובדים שמפוצצים בסוכר, יכולים להזיק גם לבריאות שיניים. הם מייצרים סביבה נוחה לגידול חיידקים מזיקים בפה של הכלב דבר שמוביל לעששת, ריח רע מהפה ודלקות חניכיים. זה יכול להוביל לכאב אצל הכלב, שלא תמיד תדעו מאיפה הוא נובע. מזון מתוק יכול גם לייצר הפרעות עיכול. לכלבים יש מערכת עיכול רגישה, ומזון מתוק יכול לעורר הקאה, שלשולים וכאב.

לצערנו יש כמובן עוד סיכון של מזון מתוק לכלבים – יש ממתיקים שונים שנמצאים במזונות אנושיים שהם רעילים לכלבים, לדוגמה קסיליטול. חומר זה יכול לגרום לשחרור מהיר של אינסולין, מה שמוביל להיפוגליקמיה ולמצב מסכן חיים עבור הכלב.

 

אלטרנטיבות מתוקות בטוחות

בעוד שמזונות מתוקים מסוימים יכולים להוות סיכון לכלבים שלכם, קיימות אלטרנטיביות שלא יזיקו להם ועדיין יתנו להם ליהנות מהטעם המתוק. לדוגמה, פירות מסוימים כמו תפוחים, בננות ופירות יער מכילים סוכרים טבעיים שכלבים יכולים לאכול בכמויות קטנות. אבל אל תשכחו להסיר חרצנים וקליפות כדי להימנע מסכנת חנק.

עוד מזון מתוק הוא יוגורט. יוגורט רגיל ולא ממותק יכול להיות אוכל בטוח לכלבים שלכם. הפרוביוטיקה שבו אף יכולה לתמוך במערכת העיכול שלהם. שימו לב שרשום על האריזה שהיוגורט אינו מכיל ממתיקים מלאכותיים.

לטבע יש עוד מה להציע בתחום המתוק. גזר בטטה לדוגמה הם ירקות מתוקים שהכלבים שלכם ישמחו ללעוס. אפשר גם למצוא מתכונים שמכילים ירקות אלה ובטוחים לכלבים.

עוד דרך להוסיף מתוק לתזונה של הכלב היא בחטיפי כלבים מסחריים. חטיפים אלה מיועדים במיוחד לכלבים ועל כן הם גם בריאים להם וגם עונים על הצרכים התזונתיים שלהם. אפשר למצוא גם מתכוני אוכל לכלבים שאתם יכולים להכין לבד בבית.

 

התייעצות עם וטרינר

כל כלב הוא ייחודי, על כן הצרכים התזונתיים שלו עשויים להשתנות בהתאם לגורמים כמו גיל, גודל, גזע, בריאות ועוד. אם אינכם בטוחים אם מזון מתוק מסוים בטוח עבור הכלב שלכם, עדיף להתייעץ עם וטרינר.

נהנת מפוסט זה?
ספר לנו מה דעתך והשאר תגובה או הרשם לבלוג
וקבל עדכונים במייל על מתכונים חדשים וידיעות אוכל!

תגובות פייסבוק

תגובות

כתוב תגובה

Captcha Captcha Reload

דילוג לתוכן
קראו את הפוסט הקודם:
מתכון לפנקייק
מתכון לפנקייקים טעימים במיוחד

מאכל זה ניתן לאכול אותו כארוחת בוקר, צוהריים ואפילו ערב.  בעברית הוא עונה לשם "חביתית" והוא קליל, אוורירי ומפנק. ערמת...

סגור