אוקטובר 21, 2011

מסעדת קורדליה

ארוחת טעימות בקורדליה, מסעדת הדגל של השף והבעלים ניר צוק, היא חוויה קולינארית שצריך להגיע אליה מוכנים. או יותר נכון מורעבים. המסעדה ממוקמת בקומפלקס שקיבל את השם: “מתחם השף ניר צוק”, השוכן בין הסמטאות ההיסטוריים של יפו העתיקה, באזור רומנטי וציורי במיוחד. המתחם כולל את מסעדת “קורדליה”, “ביסטרו נועה” ו”ג’אפה בר”. בפוסט זה נתמקד בקורדליה.

מסעדת קורדליה

שמה של המסעדה, קורדליה, נלקח בהשראת המחזה השייקספירי המלך ליר (קורדליה הייתה ביתו של המלך ליר). המסעדה מגישה אוכל צרפתי קלאסי, עם נגיעות ים תיכוניות, המבוסס על מוצרי גלם מקומיים, שחלקם מגיעים מחוות האחים צוק, שבעמק האלה, אותה מנהל יריב צוק. למעשה, כל מה שהמסעדה מגישה נעשה במקום, למעט היין, שמן הזית והחמאה.

אז מה כלל תפריט ארוחת הטעימות במסעדת קורדליה?

  1. צלחת מתאבנים, הכוללת מאפה פילו בציפוי שומשום שחור ומילוי בטטה, מחית תפוחי אדמה מתובלת ועוגית כוסברה מרעננת.
  2. מרק כרובית וטחינה, עם עלי אורגנו טריים מלמעלה.
  3. סלקים ממולאים בבורגול, ברוטב פורט מתקתק, ישירות מהחלקה של יריב צוק (אחיו של השף ניר צוק).
  4. טורטליני כמהין בבצק חלמונים ורוטב שמנת.
  5. ניוקי תפוחי אדמה ברודיאו שרימפס וזנב שור, מתובל בשמן זית.
  6. פילה מוסר אביבי, על מצע חציל ועגבנייה, עם קציפת עגבניות תמר מתקתקה.
  7. תבשיל אוסובוקו עגל, בניחוחות של אדמה, על מצע פירה ירקות שורש.
  8. פרה-דיזרט: לפתן פירות בפורט (עם ענבים, דובדבנים וסברס או “ביצי דרקון” / פיטאיה).
  9. צלחת פינוקי גורמנדייז (קציפת מלון וקוקוס במרנג, עוגית מקרון, עוגת סברינה קטנה, פירמידת שוקולד בציפוי אגוזים וטראפל שוקולד מריר).
מהחלק העליון השמאלי, בכיוון השעון: טורטליני כמהין, אוסובוקו עגל, ניוקי תפוחי אדמה ופילה מוסר אביבי.

לארוחה היו שני חסרונות מרכזיים: ראשית, התיבול לא היה מספיק מוקפד. חלק מן המנות היו מלוחות מידי (הניוקי), בעוד שבאחרות היה מחסור במלח (הטורטליני ומרק הכרובית). שנית, המנות היו גדולות מידי. מאחר והארוחה הוגדרה כארוחת טעימות, ציפינו לקבל מנות קטנות יחסית, שיפתחו לנו את התיאבון למנות נוספות. במקום זאת, הופתענו לקבל מנות בגדלים סטנדרטיים, שגרמו לנו לתחושת שובע מוקדם מן הצפוי. כשהגענו לאוסובוקו עגל, אחרי שכבר עברנו דרך ארוכה של שש מנות מרשימות, בליווי לחם טרי וחמאה נימוחה, כבר הרגשנו שבעים יתר על המידה. מישהו היה צריך לעצור אותנו… בסוף, עצרנו את עצמנו ולקחנו את האוסובוקו ב-Take Away (לא נעים. לא לזה התכוון המשורר).

בסופו של דבר, ארוחת טעימות היא תמיד חוויה יוצאת מן הכלל. במיוחד לגרגרן ושואב אבק כמוני. אבל יש גבול לכמות האוכל שאני יכול לבלוס. האווירה הנעימה והרומנטית של קורדליה, בשילוב הגינונים המדוקדקים והאדיבים של צוות המלצרים, גרמו לתחושה חמימה ונעימה בבטן (אולי זה היה היין?). קורדליה מציעה מנות מגוונות ומפתיעות (וירטואוזיות בחלקן) מהמטבח הצרפתי, אך במחיר גבוה יחסית ובחוסר פרופורציות. אוכל מאוד טעים, אבל עם תחושה של החמצה מארוחת הטעימות. אם אתם מתכננים לסעוד בקורדליה, תוותרו על ארוחת הטעימות.

השורה התחתונה שלנו:

  • מיקום ואווירה: 5 כוכבים
  • שירות: 5 כוכבים
  • האוכל: 4 כוכבים
  • מחיר: 2 כוכבים

כתובת: מתחם השף ניר צוק, יפת 30, יפו 68039, טלפון: 03-5184668, פקס: 03-5183418

נהנת מפוסט זה?
ספר לנו מה דעתך והשאר תגובה או הרשם לבלוג
וקבל עדכונים במייל על מתכונים חדשים וידיעות אוכל!

תגובות פייסבוק

תגובות

כתוב תגובה

Captcha Captcha Reload

דילוג לתוכן
קראו את הפוסט הקודם:
טאפאס בשוק נמל תל אביב

במרכז נמל תל אביב שוכן לו מתחם השוק הקולינארי שהוקם ביזמתן של הגסטרונומית ואשת הטלוויזיה מיכל אנסקי והשפית ועיתונאית האוכל...

סגור