מסעדת קימל בגלבוע

מסעדת קימל בגלבוע מגדירה עצמה כביסטרו כפרי, ומהווה סניף חדש למסעדת קימל התל אביבית, בניצוחו של השף שאול בן אדרת. המסעדה ממוקמת על צלע הר הגלבוע, על דרך נוף גלבוע וכביש התענכים, ומציעה נוף פנורמי מרהיב אל מול עמק יזרעאל המהמם.

הגענו אל המסעדה בצהריי יום שבת, לאחר שהזמנו טלפונית מקום לזוג. מיד עם כניסתנו למסעדה, התרשמנו מהמבנה המרשים, בעל האופי הכפרי-גלילי. מבחוץ, מבנה המסעדה נבנה עם חיפוי אבן בצבעים בהירים של גווני אדמה, עם מרפסת יפהפייה וחלונות גבוהים עם קשתות מלמעלה. מבפנים, קורות עץ כבידות מלטפות את תקרות המסעדה, בליווי מנורות שנדליר מרשימות וקירות בצבעי לבן ופסטל.

העיצוב קולע בול! אבל זה לא העיקר. ניגש לאוכל…

מנה ראשונה: סבי’צה מוסר

למנה ראשונה הזמנו סביצ’ה מדג מוסר. המנה מגיעה בתיבול שמן זית, לימון, שמן פטריות כמהין, בצל ירוק, גרידת לימון, זיתי טאטוס קצוצים דק ומעל פלפל 4 עונות. המנה מגיעה בליווי מספר טוסטונים פריכים. מנה פשוט מדהימה וטעימה להפליא. טעמים עדינים, אך סמכותיים, באיזון מושלם. תענוג לחובבי הדגים.

סבי'צה מוסר

מנות עיקריות: מניפת פילה בקר וכבד אווז, לעומת נתח קצבים בגריל

הזמנו שתי מנות עיקריות:

  1. מניפת פילה בקר וכבד אווז – המנה מגיעה במבחר רטבים ועם כמה תוספות לבחירה. להמלצתה של המלצרית, בחרנו ברוטב פירות יער ואורז בר כמצע למנה.
  2. נתח קצבים בגריל – המנה מגיעה ברוטב פלפל ומח עצמות, על בסיס פירה חלבי.

הרושם הראשוני מהמנות הוא שהן מאוד גדולות. אמנם בישראל אוהבים מנות גדולות (במיוחד במחיר של מעל 100 ₪ למנה), אך ניתן היה לטעמי להקטין מעט את גודלם. הפרזנטציה של המנות הכילה אלמנטים זהים: עגבניות שרי מבושלות עם הגבעול, צרור נבטים לקישוט ומצע של רצועות בטטה מטוגנות מלמטה.

בואו ניגש לטעם: רוטב פטריות היער התמזג בצורה נפלאה עם בשר הבקר וכבד האווז, אך מעט האפיל על המנה כולה עם טעם מתוק-חמצמץ חזק. למרות זאת, המנה טעימה להפליא (הכבד אווז בפרט. פשוט מעדן לחיך). אורז הבר היה תוספת מושלמת לאווירה הגלילית וספיגת יתר הטעמים מהצלחת.

מניפת פילה בקר וכבד אווז

נתח הקצבים היה פחות מוצלח. המרקם היה מעט צמיגי (בדרגת צלייה מדיום), עם אי אחידות ברמת הצלייה של הבשר. רוטב הפלפלים (שוב 4 עונות) השתלב נפלא עם המיצים מהבשר והנוזלים ממח העצם, אך בכלליות, המנה הייתה כבידה מידי ולא מספיק טעימה.

נתח קצבים בגריל

לקינוח: עוגת שוקולד

עוגת שוקולד עשירה, עם אגוזים ושקדים. זו עוגת פרווה, ללא קמח ולמרות זאת החלטנו להזמין אותה (כי פשוט התחשק לנו לקנח עם שוקולד… באופן לא מפתיע). למה לעזאזל העוגה פרווה? הרי המסעדה אינה כשירה, היא פתוחה בימי שבת ומגישה חלב ובשר ביחד. בכל מקרה, גם פרווה יכול להיות טעים. לא כך היה.

עוגת שוקולד עשירה?

העוגה הייתה מלאה באגוזים ושקדים, והזכירה לנו עוגה של פסח, יותר מאשר “עוגת שוקולד עשירה”. קינוח מאכזב משאיר טעם רע בפה ויכול לקלקל ארוחה שלמה. למרות זאת, חשוב לציין שהאווירה הטובה במסעדה, בעיקר בגלל המיקום המופלא והנוף המרהיב (ולא בגלל השירות), גרמו לנו לתחושה חמימה ונעימה בפנים.

השורה התחתונה שלנו:

  • מיקום ואווירה: 5 כוכבים
  • שירות: 2 כוכבים
  • האוכל: 3 וחצי כוכבים
  • מחיר: 4 כוכבים

לאתר המסעדה | טלפון: 9444104–057 | שעות פעילות: א’ – ש’ 12:00 עד לקוח אחרון | מחיר לסועד: 60-120 ש”ח

נהנת מפוסט זה?
ספר לנו מה דעתך והשאר תגובה או הרשם לבלוג
וקבל עדכונים במייל על מתכונים חדשים וידיעות אוכל!

תגובות פייסבוק

תגובות

3 תגובות

  • מסעדת קימל היא ללא ספק אחת מהמסעדות האהובות עליי. הסניף התל אביב תמיד מפתיע אותי מחדש בטעמים ובאווירה. אני מודה שעוד לא ביקרתי בשלוחה בגלבוע, אבל בקרוב אגיע גם לשם. תודה על הביקורת העניינית.

  • נראה טעים במיוחד. אנסה להגיע לשם במוצ”ש הקרוב.

  • כבר הרבה זמן שאני רוצה לבקר במסעדה, הייתי רק ליד המסעדה והתרשמתי מהמבנה מבחוץ ומהנוף המהמם.

כתוב תגובה

Captcha Captcha Reload

דילוג לתוכן
קראו את הפוסט הקודם:
אירוע שבועות השנתי של יקב ססלוב

בערב מוצאי שבת, בתאריך ה-4 ליוני 2011, יתקיים אירוע חגיגת חג השבועות השנתי של יקב ססלוב. במסגרת האירוע, יושק גם...

סגור