המטבח האיטלקי באווירה ישראלית

כפטריות אחרי הגשם החלו צצות להן מסעדות איטלקיות ברחבי הארץ. ולא רק מסעדות יוקרה איטלקיות- גם דוכני אוכל מהיר בסגנון איטלקי, כמו פיצה או פסטות מוכנות במקום, כובשות את לבבות וקיבות הסועדים הישראליים, שנהנים מפתרון טעים, מהיר להכנה ומשביע, לכל שעה ביום. הזמינות הופכת לעתים קרובות את המנה לשווה לכל כיס, בעוד שמסעדות איטלקיות יוקרתיות מציעות גם מנות במאות שקלים, ערבות לחיך, ולעתים קצת פחות ידידותיות לכיס הסועד.אז מה יש בו במטבע האיטלקי שקוסם כ”כ לחיך הישראלי?

מסעדות איטלקיות על קצה הלשון

המטבח האיטלקי מפורסם בזכות הטעמים העשירים והמגוונים שהוא מציע, השילובים הנועזים, הרכיבים הטריים והארומטיים (המטבח האיטלקי נחשב למטבח עונתי, בו המנות מוכנות מרכיבים המצויים זמינים באותה עונת השנה, והתפריט בנוי על טהרת הרכיבים הטריים וברי ההשגה בלבד), והמתכונים המסורתיים העוברים מדור לדור. על אף המנות הסטנדרטיות המתקשרות אצל רובנו למטבח האיטלקי: פיצה ופסטות, הרי שבמטבח האיטלקי המסורתי נוכל למצוא מגוון עצום של מנות מקוריות, כמו מנות בשריות שונות, רטבים, רכיבים שונים, מרקים, לחמים ועוד. בעוד שבארץ, כשתלכו למסעדה איטלקית כשרה, סביר להניח שלא תיתקלו בבשר ארנבות  או חזירי בר, הרי שבאזורים שונים בעולם תוכלו לטעום מנות שלא דמיינתם שקיימות במטבח האיטלקי, כמו בשר שליו ברוטב פיקנטי.

התפריט האיטלקי

המטבח האיטלקי נחשב לאחד המפורסמים והמשובחים בעולם, בהיותו הכלאה של שפע רב של מטבחים ממחוזות איטליה השונים, שהושפעו מעמים שהתגוררו באיטליה לאורך ההיסטוריה. אולם יש כמה מאפיינים משותפים לתפריט האיטלקי באשר הוא:

המנה הראשונה לרוב תורכב ממנת פחמימה (לחם, פסטה, פיצה או ריזוטו), בתוספת מרק מינסטרונה (בחלק מן האזורים), לזניה על בסיס ירקות, או פירות ים.

המנה העיקרית מורכבת ממנת בשר בתוספת ירקות: חזה עוף, בשר ארנב או לזניה עם בשר טחון, בתוספת ירקות כמו שעועית, בטטות או תפוחי אדמה, הן בהחלט אופציות נפוצות במטבח האיטלקי.

הקינוחים האיטלקיים קנו להם גם כן שם עולמי. המפורסמים שבהם: טרמיסו ופנה קוטה.

גם הסלטים האיטלקיים הפכו לחביבי הסועדים בארץ: סלט קפרזה, העשוי עגבניות, גבינת מוצרלה ובזיליקום, בתיבול שמן זית ותבלינים שונים, הוא דוגמא מצוינת לתרבות האיטלקית המחלחלת את הקולינריה בישראל.

ובל נשכח את הגלידה

ואיך אפשר לדבר על מסעדות איטלקיות מבלי לתת מקום של כבוד לקינוח האהוב על הבריות- הגלידה? הגלידה היא קינוח מסורתי, שאף נאמר, חובה, במסעדות איטלקיות. הג’לאטו (הגלידה האיטלקית המסורתית) מורכב מחלב או שמנת בערבוב סוכר לבן או ממתיק אחר, ואחוזי השומן בו נמוכים יחסית לגלידות אחרות, מה שהופך את הג’לטו לפופולארי עוד יותר.

בתיאבון!

נהנת מפוסט זה?
ספר לנו מה דעתך והשאר תגובה או הרשם לבלוג
וקבל עדכונים במייל על מתכונים חדשים וידיעות אוכל!

תגובות פייסבוק

תגובות

כתוב תגובה

Captcha Captcha Reload

דילוג לתוכן
קראו את הפוסט הקודם:
לבשל או להזמין אוכל בעיר הגדולה?

כל אחד מכיר את ההתלבטות המגיעה בדרך כלל לקראת סוף היום או לפני זמן לאכול ארוחה במשך היום. חשים עייפות...

סגור