מסעדת סושי

בשנים האחרונות תפס המטבח האסייאתי מקום של כבוד בתרבות הקולינאריה הישראלית. לפני עשרים שנה בלבד, מסעדות הסושי השונות היו מסעדות מחתרתיות, שרק סועדים מתוחכמים ונועזים היו מעזים לאכול בהן. כיום, המגמה השתנתה לגמרי, והסושי הפך להיות קונצנזוס אמיתי החביב על כולם. לצד מסעדות הבוטיק של המאכל היפני הפופולארי, בישראל כיום קיימות עשרות רשתות בעלות סניפים רבים, המנגישים את הטעמים האסייאתים המיוחדים לכל דורש.

סושי – מי אתה?

קשה להאמין כי ישנם עדיין כאלו אשר אינם יודעים על מה מדובר, אך הסושי הוא מאכל יפני מסורתי המורכב מאורז עגול, מדג נא ומירקות. למרות התיאור הפשוט, ניתן להזמין את הסושי במגוון קומבינציות, שילובים, אופני הכנה וצורות הגשה. מסעדות הסושי בישראל הפכו את התפריט היפני ליותר ישראלי, ומציעות מנות המכוונות יותר לקהל המקומי, ובכך קצת חורגות מהתפריט המסורתי.

מכוונים אל הקהל הישראלי

דוגמא לכך היא מנות הסושי המטוגן. ביפן, הסושי מגיע באופן הפשוט ביותר, המוכר לכולם בתור רול אינסייד-אאוט או מאקי. עם עליית הסושי לישראל ועקב הפופולאריות הרבה שהוא קיבל, החליטו מסעדות הסושי בארץ לשלב מנות שעתידות להפוך לחביבות על הקהל המקומי. הסושי המטוגן מצופה בטמפורה ונזרק אל שמן עמוק. התוצאה המתקבלת היא רול סושי פריך במיוחד, המגיע עם רטבים בצד. עבור רבים, מדובר במנת הסושי המושלמת.

דוגמא נוספת לכך היא רול הסושי המכיל בתוכו עוף, ולא דג. המנות המסורתיות ביפן מוגשות רק עם דגים, אך יותר ויותר מסעדות סושי מערביות, ביניהן גם בישראל, מחליטות לעשות צעדים נועזים ולמתוח את גבולות הסושי, תוך התאמת המנות אל הקהל המקומי. בישראל, רול העוף תפס תאוצה ונמכר במסעדות רבות.

מה נמצא בתפריטי מסעדות הסושי?

כמעט בכל מסעדת סושי בישראל, תוכלו למצוא מנות מפנקות רבות, שחלקן הגדול אפילו מומלץ בתפריטי דיאטה. במנות הראשונות ניתן למצוא סלטים אסיאתיים רבים המורכבים מאצות, מכרוב, מגזר, מג’ינג’ר ומחמוצים שונים. לצד מנות הסלטים ניתן למצוא גם ירקות מטוגנים בטמפורה, חטיפי עוף או פירות ים. מסעדות הסושי מציעות גם תפריט של מוקפצי אורז וירקות ומוקפצי נודלס וירקות בליווי עוף.

מסעדה לכל המשפחה

כוחן של מסעדות הסושי בישראל הוא העובדה שהתפריט יכול להתאים לגדולים ולקטנים כאחד. עבור ילדים, אורז הוא מאכל שפוגשים בבית, כך שבעת שהוא מגיע מגולגל עם דג וירק, מדובר במאכל יפה, אסתטי וטעים. עבור קהל המבוגרים הנועז יותר בטעמיו, ישנו תפריט עשיר של קומבינציות ושל שילובים מעניינים – כך שמדובר במסעדות השואפות להיות מסעדות לכל המשפחה, ומצליחות במטרתן.

נהנת מפוסט זה?
ספר לנו מה דעתך והשאר תגובה או הרשם לבלוג
וקבל עדכונים במייל על מתכונים חדשים וידיעות אוכל!

תגובות פייסבוק

תגובות

כתוב תגובה

Captcha Captcha Reload

דילוג לתוכן
קראו את הפוסט הקודם:
המטבח האיטלקי באווירה ישראלית

כפטריות אחרי הגשם החלו צצות להן מסעדות איטלקיות ברחבי הארץ. ולא רק מסעדות יוקרה איטלקיות- גם דוכני אוכל מהיר בסגנון...

סגור