לא צריך לטוס לאמריקה בשביל אוכל אמריקאי!

טרנד האוכל האמריקאי שוטף את רחובות ישראל בתקופה האחרונה. אז מה בדיוק אפשר לאכול ואיפה?

מסעדה אמריקאית בתל אביב זה לא משהו חדש ויש כמה כאלו שפועלות כבר שנים רבות. אבל טרנד האוכל האמריקאי ששתף את רחובות העיר ומדינתנו הקטנה הוא משהו יוצא דופן. כיום פועלות מסעדות רבות המתמחות באוכל אמריקאי, ואפילו מתחם אוכל ייעודי המתבסס על מטעמים מהמטבח של חברנו מצפון אמריקה.

מה זה בדיוק אוכל אמריקאי?

כשאומרים אוכל אמריקאי רובנו חושבים על המבורגר ונקניקיות. למרות ששניהם הומצאו בגרמניה (נקניקיות באנגלית נקראות פרנקפוטר, היות והן הומצאו בעיר פרנקפורט שבגרמניה), מאכלים אלו אכן מזוהים כאוכל אמריקאי.

כיום האוכל האמירקאי הופך למודרני יותר ויותר ומשתנה בקצב מהיר. ארה”ב היא מדינת מהגרים, והמטבח האמריקאי הוא מטבח בסגנון פיוז’ן, המתאפיין בשילוב טעמים ממדינות ויבשות שונות בעלום. ניתן למצוא היום אלמנטים אסייאתים (בעיקר יפניים וסיניים) במטבח האמריקאי, כמו גם אלמנטים אירופאיים קלאסיים (בעיקר איטלקים וצרפתיים) אלמנטים דרופ אמריקאיים כמובן, ולאחרונה אפילו אלמנטים ים-תיכוניים כמו טחינה וחומוס.

המבורגריות

בשנה האחרונה טרנד ההמבורגריות תפס תאוצה בקרב עולם המסעדנות הישראלי. בניגוד לעבר, שם כל בית קפה או מסעדה כללו בתפריט שלהם את קציצת הבשר האמריקאית, הפופולאריות הנוכחית של ההמבורגר מבוססת על המבורגר שף או המבורגר גורמה.

מדובר בהמבורגרים המורכבים מבשר איכותי אליו משודכות תוספות מיוחדות ולעיתים אף אקזוטיות. ההמבורגרים הללו עשויים מנתחי בשר איכותיים ויקרים, דוגמת אנטריקוט, צלעות, סינטה, שייטל וכדומה, ולעיתים אף משודך להם בשר טלה טרי. גם התוספות שבאות על ההמבורגר ולידו התפתחו, וכעת ניתן להזמין ליד ההמבורגר גם טבעות בצל, חלת בצל, נתכי תפוח אדמה אפויים, ולא רק את הצ’יפס המוכר.

זוכרים איך תוספת גבינה על ההמבורגר של מקדונלדס נחשבה כטירוף? אז הימים האלו חלפו מזמן, וכיום ניתן למצוא שלל תוספות מסקרנות שיכולות להשתדך על ההמבורגר שלנו. מסוגי גבינות מיודחים כמו גבינה כחולה (הגבינות עם העובש) או קממבר, דרך נתחי בייקון, אווז או אסאדו מוקפצים, ועד תוספות אקזוטיות כמו אננס, וכדומה.

לא רק המבורגר

יחד עם זאת, למרות מקומם המכובד של ההמבורגר והנקניקייה במטבח האמריקאי, אוכל אמריקאי מציע לנו הרבה יותר מהמבורגר ונקניקיות. בתל אביב פועלות שלל מסעדות אמריקאיות ומעדניות המתמחות בייצור אוכל אמריקאי. ניתן היום למצוא למשל מאפיות המתמחות באפייה של מאכלים אמריקאיים כמו סינבון (מאפי קינמון מטריפים), עוגת בבקה שוקולד, עוגת קטיפה אדומה ועוד.

לפני מספר חודשים נפתח מתחם אוכל אמריקאי בתל אביב, במסגרתו פועלות לא פחות מארבע מסעדות חדשות המציעות מגוון מאכלים אמריקאיים קלאסים, כמו גם מאכלים אמריקאיים עם פרשנות ישראלית.

נהנת מפוסט זה?
ספר לנו מה דעתך והשאר תגובה או הרשם לבלוג
וקבל עדכונים במייל על מתכונים חדשים וידיעות אוכל!

תגובות פייסבוק

תגובות

כתוב תגובה

Captcha Captcha Reload

דילוג לתוכן
קראו את הפוסט הקודם:
המדריך לבחירת קייטרינג מוצלח לאירוע שלכם

בהפקה של אירוע, אתם צריכים לחשוב על פרטים רבים – והאוכל הוא אחד המרכזיים שבהם אם יש לכם אירוע גדול...

סגור