מתכון לפנקייקים טעימים במיוחד

מאכל זה ניתן לאכול אותו כארוחת בוקר, צוהריים ואפילו ערב.  בעברית הוא עונה לשם “חביתית” והוא קליל, אוורירי ומפנק. ערמת פנקייקים גדולה היא כזו המגיעה בדרך כלל לצד התוספת הידועה מכולן סירופ המייפל. כמובן שלצידו ניתן לשלב שלל תוספות שעליהן נרחיב בהמשך המאמר. הכינו את המזלג והסכין שלכם ובואו לזלול את אחד המאכלים המוכרים, הטעימים והנפוצים ביותר בעולם.

מתכון לפנקייק

מתכון קליל וטעים

 טרם נציג בפניכם את שלל התוספות הנפלאות המשתלבות עימו, לפניכם מתכון לפנקייק בסיסי אך טעים מאוד להכנת פנקייק הינה המתכון:

המצרכים:

  • 1 כוס קמח
  • 2 כפות סוכר לבן
  • 2 כפות שמן
  • ¾ כוס חלב
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 1 שקית אבקת אפייה
  • 1 ביצה

אופן ההכנה:

בקערה גדולה מערבבים ביחד ביצה, קמח, שמן, אבקת אפייה, תמצית וניל, חלב וסוכר עד קבלת בלילה חלקה ללא גושים. במחבת רחבה וחמה מניחים מעט חמאה ומחכים שתימס. לאחר מכן יוצקים לתוך המחבת מעט מהבלילה. מטגנים קלות עד שנוצרות בועות קטנות על הפנקייק. כעת ניתן להפוך אותו על צידו השני. המתינו כדקה־שתיים והסירו מהאש. לפניכם תערם ערמת פנקייקים מפוארת וטעימה במיוחד.

הפנקייק והתוספות הקלאסיות שעליו

יש לפנקייק תוספות קלאסיות שלא ניתן לדמיין את אכילתו בלעדיהן. התוספת הראשונה היא ללא ספק סירופ המייפל האייקוני שבלעדיו הפנקייק שומם. מומלץ לרכוש סירופ מייפל אמיתי, ולא להסתפק בסירופ בטעם מייפל, כדי לחוות את הטעם האותנטי שלו.

עוד תוספת בעלת מקום כבוד היא סירופ השוקולד. תוכלו למרוח את הפנקייק עם ממרח שוקולד או להכין גנאש משוקולד מריר עם שמנת או שוקולד חלבי עם שמנת. לחובבי השוקולד הלבן, ניתן להמיסו בפולסים קצרים במיקרוגל ולקבל ציפוי נפלא וחמים מוכן לאכילה.

אפשר כמובן לבזוק מעל הפנקייק מעט אבקת הסוכר. לפעמים רק נגיעה מתוקה היא כל שנדרש. על התוספות הקלאסיות ניתן להוסיף שדרוגים אשר יעצימו את חווית השחיתות. שתי תוספות נפלאות שניתן לשלבן לצד הפנקייק הן קצפת אוורירית ומתקתקה או כדור של גלידה קרירה בטעם המועדף עליכם.

פנקייק משודרג

אם ברצונכם לשדרג את חווית הפנקייק שלכם כל שעליכם לעשות הוא להוסיף לבלילה תוספות מגוונות אשר יעניקו לו טעם נפלא. למשל תוכלו להוסיף לבלילה אוכמניות כחולות ולקבל את המתכון האמריקאי הקלאסי להכנת פנקייקים. אם חשקה נפשכם דווקא בטעמה של הבננה, תוכלו למעוך בננה רכה ולהוסיפה אל הבלילה. השילוב ייצור פנקייק בננה אוורירי וטעים.

אם אתם חובבי שוקולד מושבעים תוכלו לקצוץ שוקולד דק דק ולהוסיפו לבלילה ואם אין לכם כוח לקצוץ תמיד תוכלו להוסיף נטיפי שוקולד צ’יפס נפלאים ולקבל פנקייק עם נגיעות של שוקולד.

אפשרות נוספת לקבל פנקייק שוקולדי במיוחד היא הוספה של אבקת קקאו לבלילה אשר תיצור פנקייקים חומים בטעם שוקולד עמוק וטעים במיוחד.

פנקייק עם תוספות של בריאות

לאלו מכם המעדיפים שלא להפריז בסוכר ומעוניינים בפנקייק בריא יותר ותרו על הסוכר במתכון והוסיפו לצידו תוספות של פירות טריים כמו: בננות, תפוחי עץ, אגסים, משמשים, אפרסקים, ענבים ועוד. לצידם תוכלו לשלב יוגורט טבעי, סילאן, דבש ואפילו גרנולה.

לסיכום, הפנקייק הוא ללא ספק אחד המאכלים הטעימים ביותר והמוכרים ביותר. ניתן לאכול אותו מושחת במיוחד או קליל ובריא, הכל תלוי בטעמכם האישי.

נהנת מפוסט זה?
ספר לנו מה דעתך והשאר תגובה או הרשם לבלוג
וקבל עדכונים במייל על מתכונים חדשים וידיעות אוכל!

תגובות פייסבוק

תגובות

כתוב תגובה

Captcha Captcha Reload

דילוג לתוכן
קראו את הפוסט הקודם:
לא צריך לטוס לאמריקה בשביל אוכל אמריקאי!

טרנד האוכל האמריקאי שוטף את רחובות ישראל בתקופה האחרונה. אז מה בדיוק אפשר לאכול ואיפה? מסעדה אמריקאית בתל אביב זה...

סגור